Saturday, July 17, 2010

Suatu Hari Nanti

Bila kita akan terpisah nanti,aku berharap supaya kau menemuiku suatu hari.Kita akan mengenang masa-masa indah bersamamu dan bercerita tentang hal-hal yang menyenangkan.Bila nanti kau sudah hidup lebih bahagia daripada sekarang,kuharap kau masih sudi menemuiku,mengingat wajah dan gerak-gerikku.Bila nanti kalau kau sudah sukses dan lebih kaya dari hari ini,kuharap kau sudi menemuiku di mana saja.Bila nanti ternyata kau hidup lebih terpuruk dari hari ini,kuharap kau tidak akan segan dan malu menemuiku.Bila kau masih ingin bercerita banyak denganku,janganlah ragu untuk bercerita kepadaku.Bila kauingin aku tolong,aku akan menolong semampuku.

Manfaatkanlah masa-masa indah ini untuk bergurau dan bercerita denganmu.Suatu hari nanti pasti kita akan dipisahkan oleh jarak,waktu,dan keadaan.Kau akan hidup dengan jalan hidupmu sendiri dan aku akan hidup dengan jalan hidupku sendiri.Aku harap suatu hari nanti kita akan bertemu,bercerita tentang kita,mengenang masa-masa yang indah bersamamu,membuat gurauan yang lucu,dan melihat senyummu.Aku yakin suatu hari kita akan ditemukan di suatu tempat yang belum kita bayangkan sebelumnya.Semoga Saja

(to all my best friends)

No comments:

Post a Comment